søndag 29. august 2010

Teknisk analyse OBX


Nå er det to uker siden sist, og det er klart for ny teknisk analyse av OBX.

OBX er nå under både 20, 50 og 200 dagers moving average. Jeg vil påpeke at 50MA's brudd ned gjennom 200MA ikke er et death cross siden 200MA er stigende. RSI14 er oversolgt etter å ha vært kraftig oversolgt. MACD (5,9,2) er bearish, men ser ut til å nærme seg et kryss oppover. MACD har også etablert en trend med stigende topper og bunner, noe som lover godt for en avslutning av korreksjonen.

Vi har fortsatt et scenarico med hode skulder formasjon med en topp i januar, en topp i april og en topp nå i august (markert med røde streker.) Jeg vil se at brudd gjennom den gule streken for å avblåse HS formasjonen, bryter vi derimot ned gjennom den lilla streken vil jeg lempe ut noen longs. Vi har også fortsatt et ganske perfekt setup til omvendt hode skulder formasjon med første bunn i mai, andre bunn i månedskiftet juni\juli og siste bunn på onsdag som var. For å holde på OHS scenarioet vil jeg ikke se en OBX close under 313 poeng som var stengingskursen onsdag.

OBX er fortsatt i en konsolideringsfase etter en voldsom oppgang ifjor. Mange mener at vi er i et bearmarked, mens noen mener vi er i et bullmarked. Jeg mener selv vi er i et bullmarked, men jeg holder alle muligheter åpne.

Glade longs og shorts til alle.

1 kommentar:

  1. Hva med en hode-skulder formasjon i det korte bildet. Jeg ser to skuldre på begge sider og derfor kanskje også betydelig nedside? Hva tror du?

    SvarSlett