fredag 9. juli 2010

Dagens Oppdatering!

Ja, da er børsen opp igjen. Det er fjerde dag på rad med oppgang (hvis det holder inn til stengetid,) og sjette dagen på rad med høyere topper og bunner. Jeg ser at mange på finansforumer sitter å venter på at dette skal snu ned igjen, og det er vel akkurat det som kan føre til fortsatt oppgang.

Av aksjene i OBX-indeksen er 14 aksjer opp og 10 aksjer ned. Yara er best av tungvekterne med en oppgang på 2,5%. Ingen aksjer lider store tap. OBX er for øyeblikket opp 0,7%. Amerikanske futures er akkurat nå ned 0,2% i forhold til close igår, men har vært mesteparten av dagen i pluss. Ikke mye makrotall idag, men USA:Engroslagre mai kl 16:00.

Jeg gjentar at jeg tror børsene skal videre oppover, og endrer ikke mitt syn før OSE går under 300 poeng. Korreksjoner på 20-30% er helt normalt i et bullmarked, og rister ut svake hender som ikke tør beholde aksjene sine. Takk til Oslo Børs for "billige" Norsk Hydro aksjer;) (jeg vet at aksjer aldri er billige eller dyre, de er riktig priset)

happy trading everyone!

3 kommentarer:

  1. Mener du at aksjer til en hver tid er riktig priset?

    SvarSlett
  2. Altså du har troen på et effesient marked, hvor volatilitet, beta måler risikoen?

    SvarSlett
  3. mener at markedet bestemmer prisen, og det er prisen til markedet bestemmer noe annet.

    SvarSlett