onsdag 7. juli 2010

Fortsatt oppgang for Oslo børs!

Det ble en ny strålende dag på Oslo børs. OBX-indeksen steg med hele 2,1%. Av de 25 selskapene i indeksen steg 20 aksjer i verdi, mens fem aksjer endte ned. Børsene i USA har hatt en fin stigning hele dagen, og er for øyeblikket opp ca 2%.

Av mine aksjer steg NHY idag med pene 2,1%, mens MHG dessverre måtte notere seg for en nedgang på 0,7%. At MHG fikk en liten nedgang idag kan skyldes at aksjen allerede har gått nesten 20% opp siden bunnen på 4,1 kr i forrige uke. Jeg har selv et kursmål på 10 kr i MHG, og jeg kan godt vente lenge på det, så nedgangen fra 5,9 kr som er toppnoteringa i år, har jeg tatt med knusende ro, det er sånn det er å sitte long i en aksje du har troa på. NHY har jeg bare tatt inn for en relativt kortsiktig trade, og sikter meg inn på mellom 38 og 40 kr for denne;) Syntes unektelig at NHY begynte å se billig ut når jeg kunne kjøpe dem for under 30 kr. Nå synes jeg GOGL begynner å se billig ut, hvis bare spotraten for bulkskip (BDI) begynner å snu oppover. GOGL var før i min portefølje, men røyk ut på stop loss på 9,7 kr for en tid tilbake.

Det er nå bare en god prosent opp til kjøpssignal i OBX-futures, så jeg er spent på hva morgendagen bringer. Jeg tipper OBX ender ned en halv prosent imorra;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar