lørdag 10. juli 2010

Teknisk analyse Yara International


Yara ser akkurat nå ikke så sterk ut teknisk. Den ligger under en fallende trendlinje (rød) som utgjøres av toppene i januar og mars 2010. Ligger også under 200MA som ligger på ca 223,5 kr. Jeg forventer derfor å finne motstand, først ved 223 kr, og dernest, hvis vi kommer dit, ved 240 kr. RSI ligger på 63 poeng, og nærmer seg overkjøpte verider. Noe som sammenfaller bra med at vi nærmer oss 200MA. Ved fall tilbake venter jeg at aksjen kan finne støtte ved både 195 og 180 kr. MACD(13,8,3) ser ut til å ha brutt en fallende trend, og er ergo bullish. Kommer aksjen seg opp mot 240 kr, forventer jeg 200MA å holde som støtte på nedsiden, dernest tidligere nevnte støttenivåer.

Konklusjonen min er at på kort sikt ville jeg holdt meg unna, og heller kjøpe ved en test av 200MA fra oppsiden for å få en bedre edge, eventuelt prøve å kjøpe på støttenivåene nede på 195\180 kr. Yara er en volatil aksje, som alltid er "on the move" så for den gode trader, er det mange kroner å tjene i YAR.

1 kommentar:

  1. Vi ser 220 allerede kommende uke. Tirsdag blir avgjørende ang slutningen av urea i India. Bør inngå i porteføljen (kjøpte på 190).

    SvarSlett