torsdag 5. august 2010

Dagens lunsjoppdatering!

Ja, folkens, børsdagen er godt igang. Oslo børs er opp ca 1%. Av aksjene i OBX-indeksen er 21 opp og 3 ned. Mine aksjer, NHY og MHG er begge moderat opp. Jobless claims fra US kommer inn kl 1430 idag, og kan være en market mover. Oljeprisen liggen fint på rundt 82 USD. Resten av dagen kan slå ut begge veier, kan både bli oppgang og nedgang herfra. EURO-sonen kommer med rentebeskjed akkurat nå, og de holder renta uendret på 1%. Det ser ikke ut til å bevege børsen nevneverdig.

OBX er i øyeblikket overkjøpt, så en nedgang imorgen kan forventes. Det som er gøy er derimot at vi har brutt igjennom rising wedge formasjonen, så det skjæret i sjøen er borte teknisk.

happy trades, nå må jeg komme meg på jobb:)

2 kommentarer:

  1. Jeg er for det meste bullish framover med noen oppturer og nedturer. Likevel kom jo arbeidstallene inn svakt, men jeg synes markedet tar i mot godt. Sitter i GOGL og RCL. Hva tror du?

    Har forresten lagt ut link til bloggen din :)

    SvarSlett
  2. Hvis verdensøkonomien generelt skal oppover, så tror jeg både GOGL og RCL er særdeles gode bet. Skal prøve å få lagd noen tekniske analyser av disse:)

    SvarSlett