tirsdag 10. august 2010

Nedgang!

Ble en fin nedgang på børsen idag. Av aksjene i OBX-indeksen endte 1 aksje opp (telenor), og 24 aksjer ned. Norsk Hydro fikk juling etter en strømstans på Quatalum. Metallet i endel aluminiumsceller hadde størkna, jeg vet faktisk ikke helt hva jeg snakker om nå. Jeg tok uansett sats, og gjorde mine posisjon i Norsk Hydro 40% større. Aksjer på billigsalg er alltid gøy. Snittet mitt i NHY gikk opp fra 29,8 til 30,5.

Det ventes rentebeskjed fra Federal reserve ikveld, jeg forventer at renta blir stående stille på 0%.

Imorgen er det et hav av makro:
* - Kina:KPI juli
* - Kina:PPI juli
* - Kina:Detaljhandel juli
* - Kina:Industriproduksjon juli
* - UK:Arbeidsledighet juni kl 10:30
* - USA:Nye boliglånssøknader (MBA) uketall kl 13:00
* - USA:Handelsbalanse juni kl 14:30

Forøvrig ser det ut til at jeg tok veldig feil med mitt kjøpssignal med brudd over 100MA på S&P500. Jeg ser uansett på bruddet opp gjennom 100MA som bullish, men det er jo kjedelig at markedet går i dass med en gang etterpå.

Happy trading!

1 kommentar:

  1. nå ble det plutselig rally i US, opp fra intradagsbunnen, og jeg gleder meg til imorgen! FED holder renta nede på 0% fortsatt:)

    SvarSlett