lørdag 14. august 2010

Teknisk analyse OBX


OBX er nå under både 20MA og 200MA, men ligger over 50MA. MACD (5,9,2) er fortsatt i positivt territorie, men ser bearish ut. Den negative divergensen i MACD chartet ble brutt av de siste fire ukers oppgang. RSI14 er på vei nedover, og ligger nå på 44 poeng, dette etter to topper rundt 80 poeng (kraftig overkjøpt.) RSI14 burde snart snu opp for at ikke dette skal bli et veldig bearish scenario.

I det mellomlange bildet ser vi en ganske klar og tydelig hode skulder formasjon, med en topp i januar, en topp i april og en topp nå i august (markert med grønne streker.) Jeg vil se OBX over den gule streken for å avblåse hode skulder scenarioet. Jeg ser også en mulighet for en begynnende omvendt hode skudler formasjoen, med først bunn i mai, og andre bunn i månedsskifet juni/juli. En snarlig bunn over 315 poeng vil for meg gjøre OHS formasjonen like bullish som HS formasjonen er bearish. OHS formasjonen må i tillegg ta med OBX over den gule streken, som nå kan komme til å virke som motstand. Ingen av formasjonene har ennå blitt bekreftet som ekte.

OBX ligger nå på samme nivå som for ni måneder siden, vi er altså i en konsolideringsfase, og når vi kommer ut av denne, tror jeg vi får et hopp enten opp eller ned. Jeg er ikke sikker selv, men anser oss for å være i et bullmarket, og forholder meg til det. Kommer OBX under 315 poeng går jeg derimot bear. Brudd over den gule streken så blir jeg ultrabull!

happy trading!

5 kommentarer:

  1. Hvor går olja fremover, ned mot 60-tallet eller oppover mot 80 igjen?
    Takk for fin analyse!

    Har du en link til en side MACD kan forklares?


    mvh
    Novice

    SvarSlett
  2. MACD: Movinge Average Convergence Divergence
    http://www.investopedia.com/terms/m/macd.asp
    http://en.wikipedia.org/wiki/MACD

    veit ikke hvor olja skal jeg, mostand rundt 85-90 dollar og støtte rundt 67,5 dollar. har vært i rangen et års tid nå, vet vel retninga når vi ser et brudd over 90usd eller under 65 usd. personlig tror jeg ikke olja skal så veldig langt opp eller ned det neste året.

    SvarSlett
  3. Takk for svar!

    Slik jeg har forstått det starter handel med olje 03.30 inatt, stiger den kan man tolke det som en indikator på at obx skal opp og visa versa ned?

    Nov...

    SvarSlett
  4. starter vel midnatt

    (habbiten)

    SvarSlett
  5. Du er flink habbiten.
    Mange selvgode som er så bull og påståelig at man får de helt i vrangstrupen.
    Du var derimot redelig og har en flott analyse, helt på linje med HO

    SvarSlett