onsdag 11. august 2010

fortsatt nedgang...

Oslo børs fortsetter nedturen etter en sur børsdag i Asia. Det ser ut til at jeg var litt for rask på avtrekkeren i Norsk Hydro som faller 3% til. OSE er i øyeblikket ned 0,8%. Av aksjene i OBX-indeksen er 21 ned og 3 aksjer opp. Marine Harvest er faktisk best av alle med en oppgang på 1,9%, og holder faktisk depoet mitt i pluss for dagen, selv med 3% nedgang i NHY. Jeg har ikke tro på at dette børsfallet eskalerer, men jeg kan jo ta feil, og sjansen er vel ca 50% for det. Ser egentlig ikke heller noen stor sjanse for at børsen skal snu opp idag heller, men håper jeg tar feil der;)

Norges Bank valgte forøvrig å holde renta nede på 2%. Det er lavt i en økonomi som går så godt som den norske. Det betyr bare rett og slett at penger er billig nå om dagen, også gjelder det å utnytte det best mulig!

Glade longs og shorts til alle!

Portefølje:

Marine Harvest: 60% av porteføljen
Norsk Hydro: 40% av porteføljen

2 kommentarer:

  1. nå er det ned på øyafestivalen å få med seg Air og Iggy Pop:) Takker helly hansen for at de holder meg tørr! Er ikke akkurat bare i Oslo det regner, børsene i New York er ned 2% for øyeblikket, men MHG er fortsatt i pluss:)

    SvarSlett
  2. Er rom for videre nedgang her...

    mvh,
    www.nstrading.blogspot.com

    SvarSlett