mandag 2. august 2010

Rå oppgang på Oslo Børs!

Det ble idag en rå oppgang på Oslo Børs. Samtlige aksjer i OBX indeksen endte dagen med oppgang, og over halvparten av aksjene steg med mer enn 3%. Dårligst var Marine Harvest, som bare steg 0,5%. Det var kjedelig for meg siden MHG er den største investeringen i min portefølje. Jeg tjente uansett en god slump penger i Norsk Hydro som la på seg 4,5%. Det begynner nå å se ut som at bullflagget mitt på OBX var en riktig observasjon, og vi ser nå ut til å ligge i en skarpt stigende trend. Dollar indeksen (DX) brøt idag ned gjennom 200MA, noe som vanligvis har vist seg å være et sterkt salgssignal for dollar. Oljeprisen er over 80 dollar, og jeg forventer å snart se olja i 90 dollar. (3mnd tidshorisont.) Eneste trøbbel i paradiset er at oppgangen både på OBX og S&P500 kan se ut til å være en rising wedge formasjon, noe som kan melde om fremtidig nedgang. Jeg er selv obs på dette, og har satt romslige stoploss i NHY (31kr) og MHG (4,3kr). Hvis OBX stiger klarer en oppgang som bare var halvparten så stor som dagens oppgang imorgen, så vil rising wedge formasjonen være lagt død. Jeg har fortsatt et bullish syn på markedene, og tror vi kommer til å se OBX minst 15% høyere iløpet av 2010 enn dagens kurs.

Det er bare å komme med ønsker på tekniske analyser på aksjer i OBX-indeksen. Min sommerferie er nå over, så jeg skal prøve å bli litt mer aktiv i blogginga;)

Happy trading everyone!

1 kommentar:

  1. Vi er i en bullsyklus som vil ta OSE til minst 800 innen 2012. Stå på!
    Har også MHG!

    SvarSlett