torsdag 5. august 2010

Dagens oppdatering!


Oslo Børs endte idag med en oppgang på 0,3%. Av aksjene i OBX-indeksen gikk 12 aksjer opp og 13 aksjer ned. Best idag var Yara, som la på seg hele 4,4%. Begge mine aksjer (nhy og mhg) endte begge i minus, men ikke så mye at det er noe å snakke om. Dollar indeksen (DX) er fortsatt under 200MA, så jeg anbefaler fortsatt salg av dollar. Jeg anser 370 poeng for å være et godt støtteområde for Oslo børs og 1120 poeng for å være god støtte for S&P500. Oljeprisen ligger stødig rundt 82$

Jobless claims i US kom idag inn langt over consensus. Jeg anser selv jobless claims for å være en lagging indicator, og tror ikke den sier noe om fremtiden. Tallene sier heller ingenting om hvor mange som har fått seg jobb den siste uka, og fakta er uansett at for at en økonomi skal vokse, så må det være ledige arbeidstakere klare til å ta fatt på nye oppgaver.

OBX klarte ikke å bryte ut av rising wedge formasjonen idag, men brut ut på oversiden intradag. Jeg venter i spenning på første dagen vi stenger utenfor formasjonen. Hvis formasjonen viser seg å være ekte, tør jeg ikke tenke på hvor langt ned vi skal. Enn så lenge er jeg bullish uansett.

Happy trades!

1 kommentar:

  1. "fakta er uansett at for at en økonomi skal vokse, så må det være ledige arbeidstakere klare til å ta fatt på nye oppgaver. "

    VEL...

    SvarSlett