søndag 7. februar 2010

Teknisk analyse av Orkla


Orkla begynner nå å nærme seg bunnen i en lang trendkanal som går over et år tilbake i tid. Kursen er rett over 200 MA, og har vært det siden juli 09. Orkla ser for øyeblikket ut som et bra kjøp, hvis kursen skulle begynne å stige igjen. RSI14 er nå helt nede på 21 poeng, noe som indikerer et oversolgt nivå. MACD (5,9,2) er i negativt terreng og bør også vende nesen nordover ingen snart. Jeg har god tro på at Orkla er en god aksje for den langsiktige investor, og at den bør kjøpes nær bunnen i trendkanalen heller enn i toppen. Orkla er tungt eksponert i REC, noe jeg tror kan ha hjulpet til å holde nede kursen enn så lenge.

Kursmål 4-6 mnd: 65kr
Kursmål 12-18 mnd: 80kr

Stoploss 47kr

Jeg vil ønske alle lesere en god og spennende børsuke, jeg har troa på at verdens børser blir å vende nesen oppover etter at Wall Street gikk opp 2% de siste to timene av handel fredag.

Selv er jeg for øyeblikket eksponert i Marine Harvest (opsjon), Norske Skogindustrier (opsjon), Holberg Norge (fond) og 60 % cash. Jeg regner med å sitte med cash ihvertfall til slutten av neste uke, da det er ca 5% opp til kjøpssignal i OBX futures.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar