torsdag 11. mars 2010

Dagens oppdatering!

Børsen er i øyeblikket ned 0,5%. Amerikanske futures peker litt nedover, men jeg sitter med en følelse av at det er lurefutures. Av aksjene i OBX er 9 aksjer opp og 16 aksjer ned. Ingen store kursutslag. OBX er i øyeblikket opp 0,3% sålangt i uka, så det er fortsatt gode sjanser for at uka ender i pluss!

Jobless claims i US kom inn litt bedre enn ventet, så det er bra. Selv om det er en lagging indicator, så lover det godt for økonomien fremover. Baltic Dry indeksen er idag opp 2,7%, det er bra for aksjene mine i Golden Ocean og eksportprisen på laks er også opp, noe som er bra for Marine Harvest aksjene mine. Oljeprisen holder seg også bra, så jeg ser ikke den store faren for et bratt fall idag.

happy trades!

3 kommentarer:

  1. Har du noen formening om når sykelen med gode tider for fiskebransjen vil være over? Akkurat nå er det for lite fisk i marrkedet, noe som fører til økte priser, men det det er satt en del småfisk som snart vil være ferdig til salg. Når dette skjer vil det bli for mye fisk i markedet og lavere priser. Vet du sånn cirka når dette vil skje?

    SvarSlett
  2. jeg er ikke så veldig inne på dette, men mener å ha hørt at det kommer til å være høye laksepriser helt ut 2011. nå for tida settes det mye ny smolt i mærene, men den bruker en stund på å bli stor. At produksjon i chile ligger med brukekt rygg presser også prisene opp.

    SvarSlett
  3. Mulig å få en analyse av dessc?

    SvarSlett