mandag 15. mars 2010

Dyr dag på børsen:(

Det ble en dyr dag på børsen for meg. Har ikke helt fått regna det ut, men jeg tror en tredjedel av siste to ukers gevinst ble blåst bort i dagens fall. Golden Ocean falt 2,87%, men den kunne forsåvidt falt mye mer på en dårlig dag. Marine Harvest falt 4,33%. Det kom litt uventa på meg, men det er sånt man må regne med på børsen. Jeg har nå 2% ned til salgssignal i OBX-futures, jeg håper vi klarer å holde oss over salgssignalet, da renner pengene inn igjen. Tapsdager som dette må man bare regne med når man er trader. Tap og vinn med samme sinn.

Wall street henta seg godt inn fra dagens bunn, og både Dow Jones og S&P500 endte i pluss. S&p500 har for tredje dag på rad slutta på 1150 poeng. 1150 poeng er et stort motstandspunkt på indeksen, og ved fall herfra vil en dobbel topp formasjon være utløst. Hvis indeksen derimot skulle etablere seg over 1150, forventer jeg at 1150 kommer til å bli et stort støttepunkt, og jeg tror det kan bli mange år til vi i såfall går under 1150 igjen. Har en teori om at vi ved close godt over 1150 vil se indeksen fort i 1200 poeng, hvorpå indeksen vil korrigere ned for å teste 1150 fra oppsiden. Det er spennende tider vi går i møte. Jeg har foreløpig ingen planer om å gå short, men jeg vil nok hedge mine posisjoner hvis S&P500 skulle falle under 1140 poeng.

Jeg anbefaler alle å gå inn på og se både dagens video fra d-seven og weekend edition fra fredag. Der blir 1150 godt forklart som støtte og motstand.

Happy trading!

1 kommentar:

  1. Det er vel neppe noen trøst, men jeg hadde meg en nokså dyr dag på børsen jeg også, eller rettere sagt, dyre dager. Men samtidig er det jo bare litt gevinst som har forsvunnet. Har solgt meg litt ut av noen aksjer som har "oppført" seg litt rart i det siste. Og holder meg litt på sidelinjen nå som markedet strever med å finne retningen. Føler nedsiden er mye større enn oppsiden i det korte bildet, spesielt med tanke på at oljeprisen streber med 80 nivået. Liker heller ikke at antall pessmister er så lavt som nå, da er det mange fler som kan snues fra å være optimist til pessmist enn omvendt.
    http://www.hegnar.no/analyser/article413971.ece

    Så her blir det nok en tidlig påskeferie på meg :) Så får jeg ligge lavt og se an terrenget

    SvarSlett