søndag 7. mars 2010

Teknisk analyse OBX


OBX brøt i månedskiftet januar\februar 2010 en et år gammel stigende trendkanal. Noe som i første omgang indikerer svakere stigningstakt. OBX ser nå ut til å reagere opp fra en bullflag formasjon, markert med blå streker. Fredag kan ha vært et teknisk gjennombrudd for videre oppgang på OBX da både 50MA og 61,8% fibbonachi mellom januartoppen og februarbunnen ble brutt. 61,8% fib betyr at det er 61,8% sjansje for at vi ikke skal ha en lavere bunn enn februarbunnen. MACD (moving average convergence\divergence) kom iløpet av uka over i positivt terreng for første gan på seks uker, det blir spennende å se hvor lenge vi holder oss over 0. RSI kom iløpet av fredag opp i 70 poeng, og befinner seg nå i overkjøpt nivå, men det er ingenting i veien for at OBX ikke kan stige videre likevel. Markedet har den siste uka vist så mye styrke at det ikke skulle forundre meg om vi ser RSI i 85 poeng iløpet av uka.

Som motstand på oppsiden ser jeg først og fremst bunnen av den brutte trendkanalen, og januartoppen på 351 poeng. Første støtte på nedsiden forventer jeg å finne på 330 poeng (50% fib). Neste store støttenivå ser jeg nede på 308 poeng (februarbunnen).

Forklaring til bilder:
Øverste bildet er 100 siste dager på OBX, og viser 20MA med blå strek, 50MA med gul strek og Fibbonachi retracement med grønne streker.
Neste bilde viser OBX fra slutten av 2008 og fram til idag. Gul strek fortsatt 50MA, rosa strek er 200MA. Blå streker viser bullflag.

Jeg er teknisk sett positiv til OBX, og forventer å se indeksen over 400 poeng i løpet av året. Hvis OBX bryter ned gjennom 308 poeng vil jeg bli nødt til å revurdere mine forventninger.

Happy trading!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar